Forschungsbericht 2022
Zentrum für Lehre und Lernen ZLL
Leitung: Prof. Dr.-Ing. Kerstin Kuchta, Dr. Andrea Brose
Institut auf TORE
Institutswebsite
Publikationen
-
Towards active evidence-based learning in engineering education : a systematic literature review of PBL, PjBL, and CBL - Article
Sukackė, Vilma; Pereira de Carvalho Guerra, Aida Olivia; Ellinger, Dorothea; Carlos, Vânia; Petronienė, Saulė; Gaižiūnienė, Lina; Blanch-Gelabert, Silvia; Marbà-Tallada, Anna; Brose, Andrea
Sustainability 14 (21): 13955 (2022)
Open Access
Publisher DOI
-
Student Misconceptions about Loops in Introductory Programming Courses and the Influence of Representations - inProceedings
Eckert, Dimitri; Timmermann, Dion; Kautz, Christian
IEEE Frontiers in Education Conference (FIE 2022)
Publisher DOI
-
Collaborative, multidisciplinary, international, and societal relevant: A framework combining challenge-based learning and thesis writing across European universities - inProceedings
Stahlberg, Nadine; Brose, Andrea; Diedler, Sascha; Kuchta, Kerstin
50th Annual Conference of the European Society for Engineering Education (SEFI 2022)
Publisher DOI
-
Understanding of differential equations in a highly heterogeneous student group - inProceedings
Fuhrmann, Tina; Kautz, Christian
50th Annual Conference of the European Society for Engineering Education (SEFI 2022)
Publisher DOI
-
Investigation of student reasoning skills about flow processes in logistics (Short Paper) - inProceedings
Uzulis, Max Vincent; Kautz, Christian
50th Annual Conference of the European Society for Engineering Education (SEFI 2022)
Publisher DOI
-
Involving External Partners in CBL: Reflections on Roles, Benefits, and Problems - inBook
Mayer, Gesa; Ellinger, Dorothea; Simon, Siska
The Emerald Handbook of Challenge Based Learning, Emerald Publishing Limited, Bingley: 325-344 (2022)
Publisher DOI
Projekte
-
GENERATING - Entwicklung und Einführung eines adaptiven Generators für Übungsaufgaben zu technischen Studieninhalten basierend auf Künstlicher Intelligenz
Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF); Laufzeit 2021 - 2024
Projektleitung: Jahn, Carlos; Kautz, Christian; Kreutzfeldt, Jochen
Co-Projektleitung: Hinckeldeyn, Johannes
-
Implementierung von innovativen elektronischen Prüfungsformaten in der Studieneingangsphase des BA Studiums Maschinenbau
Behörde für Wissenschaft, Forschung und Gleichstellung; Laufzeit 2020 - 2023
Projektleitung: Kuchta, Kerstin
-
Competence Center CBL (C^3BL)
Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD); Laufzeit 2020 - 2022
Projektleitung: Brose, Andrea
-
COLlab - Collaborative Platform for Teaching Innovation in Higher Education
European Commission; Laufzeit 2019 - 2022
Projektleitung: Brose, Andrea
-
ECIU University - European Universities: Erasmus + Programme - Key Action 2 (KA2) - Cooperation for innovation and the exchange of good practices
European Commission; Laufzeit 2019 - 2022
Projektleitung: Kuchta, Kerstin
-
SFB 986: Teilprojekt MGK - Integriertes Graduiertenkolleg
Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG); Laufzeit 2012 - 2024
Projektleitung: Kautz, Christian